FAQ

Tällä sivulla vastaamme yleisimpiin kysymyksiin. Jos tarvitset apuamme, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme. Katso myymäläkohtaiset yhteystiedot täältä.

Tilaaminen

Miten voin tilata tuotteita MEB:stä?
Ehdottomasti kätevin on tehdä tilaus tämän nettisivun kautta. Aloita valitsemalla etusivulta tuoteryhmä ja tuote, jonka jälkeen seuraa vain ohjeita. Jos et jostain syystä onnistu tilaamaan nettisivujemme kautta, niin voit aina lähettää meille perinteisen sähköpostin tai tulla liikkeeseemme paikan päälle.

En löytänyt etsimääni sivuiltanne. Mitä tehdä?
Jos tarvitset jotain erikoiskokoa tai muuta erikoisominaisuutta joltakin MEB-valikoiman tuotteelta, kokeile Custom Product -lomaketta. Voit myös lähettää tiedustelun sähköpostitse.

Miten voin maksaa tilaukseni?
Kun olet täyttänyt ostoskorin valitsemillasi tuotteilla ja tarkistanut, että tilaajatiedot ovat oikein, pääset yhteenvetosivulle jossa maksutapa valitaan. Nettisivuilla asioidessasi voit maksaa tilauksen PayTrailin kautta verkkopankkitunnuksillasi, yleisimmillä maksukorteilla tai ottaa laskun (henkilöasiakkaat Jousto-lasku, yritysasiakkaat Trust -lasku). Myymälässä asioidessasi voit maksaa myös käteisellä tai kortilla.

Voinko maksaa vasta noutaessani tilausta?
Ainoastaan erikoistapauksissa. Tämä johtuu siitä, että tuotannosta aiheutuu meille kustannuksia, myös sillonkin, kun asiakas ei syystä tai toisesta koskaan noudakaan tilaustaan. Tilatessasi sitoudut hyväksymään laskutuksen siinä tapauksessa, että maksamatonta tuotetta ei noudeta 2 viikon kuluessa sen valmistumisesta. Lue lisää Tilausehdoista.

Mitä toimitustapoja MEB tarjoaa?
MEB toimittaa tuotteita mihin tahansa Suomeen Postin palveluita käyttäen. Lähetämme paketit joko lähimpään Postiin tai suoraan kotiovelle sopimuksesta riippuen. Pääkaupunkiseudulla voimme toimittaa myös pikakuriirin avulla jopa tunnissa. Valmiit tuotteet voi myös noutaa valitsemastasi MEB myymälästä ilman lisämaksua toimitukselle. Toimitustavoista voit lukea lisää täältä: http://meb.fi/fi/palvelut/

Apua! Tarvitsen käyntikortteja tapaamiseen, joka alkaa tunnin päästä!
Ei hätää. MEB voi tehdä käyntikortit ja monet muutkin tuotteet pikatoimituksella. Kopiopalvelu, dokumenttitulostus, passikuvat ja ID-kortit saa normaalistikin kaikista MEB myymälöistä odottaessa. Tuotteet, joilla on 2-3pv toimitusaika, on mahdollista saada lisämaksusta joko saman päivän aikana / odottaessa (+50% hintaan) tai 24h sisällä (+20% hintaan). Kannattaa aina olla yhteydessä meihin kun tarvitset apua nopeasti.

En tiedä onko tiedostoni tarpeeksi hyvä painamiseen. Miten sen tietää?
MEB:issä me tarkistamme tiedostot aina ennen sen painoon menemistä, mutta aina on hyvä tarkistaa itsekin tiedostot. Tämän takia nettitilausta tehdessä Tiedostonlataus -kohdassa löytyy tarkemmat selosteet tarvittavista vaatimuksista tiedostoille. Toimipisteistämme voit myös pyytää Katalogimme tai Tiedosto-ohjeet esitteemme, jossa ne ovat myös selitetty. Kysy tarvittaessa henkilökunnaltamme, jos olet vielä epävarma.
 
En osaa tehdä painovalmista tiedostoa. Mitä teen?
Ei hätää. Nettisivuillamme pystyt luomaan yksinkertaisia painotuotteita ihan itse käyttäen luomistyökalua. Sillä voit lisätä kuvia, taustakuvia ja tekstilaatikoita haluamiisi kohtiin, sekä muokata niitä kaikkia. Se on kätevää, koska kaikilla ei löydy tarvittavia ohjelmia niiden tekemiseen. Jos kuitenkin haluat meiltä apua suunnitteluun ja painotuotteesi luomiseen, olemme ilolla apunasi. Tule toimipisteellemme ajatuksesi, kuviesi ja tekstiesi kanssa, niin voimme tehdä ne yhdessä. Lisätietoja löytyy sivulta: Suunnittelupalvelu. Jos sinulta löytyy ohjelmat ja taidot tiedoston tekemiseen, tarvitset vaan koko tietoja tai muuta niin tietoja voit kysyä meiltä tai katsoa tiedostonlataamis-sivulta.

Voitteko auttaa suunnittelussa? En osaa itse luoda haluamaani ulkonäköä.
Tietenkin voimme! MEB:in työntekijöillä löytyy kokemusta, silmää ja oikeat ohjelmat painotöiden suunnittelemista varten. Autamme mielellämme myös suunnittelemisessa, oli se sitten pieneen määrään käyntikortteja tai moneen tuotteen sarjaan. Hinta suunnittelulle tulee käyttämästämme ajasta, lisätietoja löytyy sivulta: Suunnittelupalvelu.

Mitä jos tiedostooni jää virhe? Tai resoluutio ei riitä?
Virheitä sattuu jokaiselle ja estääksemme niiden joutumisen painettavaksi, tarkistamme aina asiakkaiden tiedostot ja ilmoitamme niistä ennen tiedoston painoon menemistä. Joissain tapauksissa voimme tehdä niihin jopa tarvittavat muutokset, jos asiakkaalle niin sopii. Hinta korjauksille tulee käyttämästämme ajasta, lisätietoja ja hintoja löytyy sivulta: Suunnittelupalvelu. Kirjoitusvirheitä emme kuitenkaan tarkista. Asiakkaalla on aina vastuu tarkistaa tiedostot etukäteen. Tämän takia laitamme aina vedoksen asiakkaalle tarkistettavaksi ja aloitamme painamisen vasta kun se on hyväksytty. 

En ole tyytyväinen maksamaani tuotteeseeni. Miten edetään?

Ole ensimmäisenä yhteydessä johonkin työntekijäämme, joko paikan päällä kaupassamme tai sähköpostilla/soitolla. Yleensä pyydämme nähdä kyseisen tuotteen, joten olisi hyvä jos saisit siitä kuvan tai voisit tuoda sen kauppaamme. Arvioimme yhdessä mikä meni vikaan ja mitä voimme tehdä asialle. Teemme tarvittaessa tilauksenne uudestaan ilman lisämaksua!


Tuotteet

Yhteystiedot

MEB Kamppi: Kampinkuja 2, 00100 Helsinki

+358 9 827 5343

info@meb.fi

pidätämme oikeuden muutoksiin